Acid Fuzz

  ترجیح می‌دهم به جای توجه به تمام عکس‌های قشنگتان از کارگاه‌های آموزشی مدرسان خارجی، چلو در دست گرفتنتان، پرچم فرانسه شدن عکس پروفایلتان، خنده‌های ابلهانه‌تان جلوی دوربین یا توی آینه، سوار شدنتان روی وسایل عجیب الخلقه‌ی برقی دو چرخ عین میمون، شر و ور گفتنتان در مورد تدریس تئوری موسیقی، ویدیوهای کودن‌وار از چرت و پرت زدنتان روی ساز، خنده‌های مسخره‌ی کرک همت به مناسبت تولدش و خلاصه تمام ترشحات بی مصرف و گه‌آلود مغز ِ به درد نخور و بی مصرفتان، فقط صدای وینمپ را در حال پخش اسیدفازز تا خشتک بالا ببرم و از اینجا کنده شوم و بروم داخل آسفالت خودم. شما هم انقدر از این عکس‌ها بگذارید تا عکس‌دانتان پاره شود و تکه‌تکه شوید.  

مجازی‌های حال به هم زن

  آدم این صفحات شبکه‌های اجتماعی را که باز می‌کند، هر پست و عکسی که از مردم می‌بیند فقط مربوط به لحظه‌های خوش و مثبت و موفقیت‌های زندگیشان است. یا عکس از اجرایشان است، یا عکس‌های مات ِ وسوسه‌انگیز یک لیوان قهوه‌ی بخار کن دم یک پنجره، یا غذاهای خوشمزه‌ای که می‌خورند به همراه یک نوشته‌ی خنک و تهوع آور، یا عکس از اجرای فلان آدم خفن و تلاش برای نشان دادن "من هم آنجا بودم" با یک لبخند عاقل اندر سفیه تنفرانگیز، یا عکسی از خودشان به همراه نوشته‌ای است که نشان می‌دهد چقدر آدم‌های توانمند و قدرتمندی هستند و بر تمام مشکلات زندگیشان فائق آمده‌اند، یا نوشته‌های عـُق‌آمیز که بیان کننده‌ی "من از اینها دارم و شما ندارید و بیایید زیر پست من گدایی کنید" است، یا عکسی از مایملک و دارایی‌هایشان که حاکی از خفنیت بیش از حدشان است (به زعم خودشان)، یا پستی طعنه دار که من فلان توانایی را دارم و شما ندارید (و مجددن یک لحنی حاوی لبخند عاقل اندر سفیه در آخرش). به طور کلی چیزهایی بس اعصاب خوردکن، که آدم احساس می‌کند هیچوقت در زندگیش تجربه نکرده است. کاش من هم یک ماگ قهوه داشتم، کاش فلان جا بودم، کاش فلان کار را می‌کردم و غیره. آدم دلش می‌خواهد همزمان جای پانصد نفر باشد و همه‌ی لحظات آن‌ها را تجربه کند. 


کاری با اقلیتی که پُست‌هایشان قابل دیدن است ندارم؛ آن اکثریتی که همیشه خودشان را بالاتر از جایی که واقعن هستند، نشان می‌دهند مد نظر هستند. اکثریتی که طوری وانمود می‌کنند که انگار زندگی فوق العاده بر وفق مرادشان است و هیچ دغدغه‌ای ندارند جز اینکه به طور افراطی این را در چشم بقیه فرو کنند. آدم‌های کوفتی ِ هزاررو، در این دنیاهای مجازی می‌شوند تمام آن چیزی که باید در واقعیت باشند و نیستند / نمی‌توانند باشند. 

MD2011

یک نوع هدر دادن زندگی هم اینطوری است که "به جای اینکه با کامپیوتر مشغول برنامه ریزی با پریماورا و ام.اس.پراجکت باشیم، به هارد متالیکا گوش دهیم و از این چیزها نگاه کنیم" و در کف پترن‌های خیلی خلاقانه و شعور بالا و سلیقه‌ی فوق‌العاده‌ی آکیلس پریستر باشیم و ریتمی که سر اَتروی کالربلایند می‌زند؛ یا اینکه خیره شویم به حرکات دست جیم رایلی و ببینیم که به‌به، چه تاچ خوبی دارد و چقدر تمیز می‌زند و استیکش تا سرش می‌آید بالا. فقط هم ببینیم و تحسین کنیم بدون اینکه هیچ اقدامی در موردشان انجام دهیم. در کنار اینها هم خودمان را با  یک سری چیزهای بی‌ارزش و کاملن بی‌فایده سرگرم کنیم و تصاویری بسازیم که هرگز وجود نداشته‌اند و نخواهند داشت و این بدترین قسمت ماجراست. شما چیزهایی ببینید و چیزهایی بخواهید که به طور واقعی قابل موجود شدن نیستند و هرگز به‌شان نمی‌رسید. بعد که نمی‌رسید، خب ناامید و بی انگیزه می‌شوید و کار می‌کشد به همینجا که می‌بینید؛ همه چیز فقط در حد فکرهای آزاردهنده باقی می‌ماند. کوچکترین تغییر و کم اثرترین محرک‌های فکری، عین یک چکش پیکور میفتند توی مغز آدم و تمام رسوب‌ها را به هم می‌ریزند. چه کاری‌ست خب؛ بگذارید رسوب‌ها بمانند. بگذارید آنقدر بمانند که تبدیل به آسفالت شوند و مسراشمیت و ملخ و افتادن از بالای دره و فلان و باقی قضایا که از تکرار مکرّرات خودداری می‌کنم. "آتوِی" توی فیلم "گرِی" می‌گفت که مرگ آهسته به سمتت می‌خزد و فرا می‌گیردت. اگر نخواهیم بحث را به کریپینگ دث و آلبوم "سوار بر آذرخش" منحرف کنیم، بله واقعن مرگ آهسته می‌خزد و طوری درونت رسوب می‌کند که چکش پیکور که سهل است؛ تیربار هم ببندند رویش از جایش تکان نمی‌خورد. کم کم رسوب‌ها می‌روند توی خون و آن را خیلی غلیظ می‌کنند و آدم هی افسرده‌تر و سنگین‌تر و گیج‌تر و خواب‌آلودتر می‌شود تا اینکه یک روز احتمالن دیگر بیدار نمی‌شود. یک سکته‌ی شدیدی می‌کند و خواب به خواب می‌رود انشاللاه. پس بهتر است همان یک ذره فکر آزاردهنده را هم دور بریزد و گه خوری بقیه را تحسین کند که روی شش-هشت (یا تریپلت یا هر کوفتی از این خانواده که صدای شش تایی می‌دهد) ریتم چهار-چهار می‌زنند یا پارادیدل‌های اینورت شده را خیلی قشنگ و حساب شده به کار می‌برند یا استیکشان تا ناکجا آباد می‌رود بالا.  فکر کردن خالی که فایده‌ای ندارد، عمل هم که نمی‌توان کرد. باید رفت و حالش را برد از این چیزها تا هنگامی که ناپدید شود.