مجازی‌های حال به هم زن

  آدم این صفحات شبکه‌های اجتماعی را که باز می‌کند، هر پست و عکسی که از مردم می‌بیند فقط مربوط به لحظه‌های خوش و مثبت و موفقیت‌های زندگیشان است. یا عکس از اجرایشان است، یا عکس‌های مات ِ وسوسه‌انگیز یک لیوان قهوه‌ی بخار کن دم یک پنجره، یا غذاهای خوشمزه‌ای که می‌خورند به همراه یک نوشته‌ی خنک و تهوع آور، یا عکس از اجرای فلان آدم خفن و تلاش برای نشان دادن "من هم آنجا بودم" با یک لبخند عاقل اندر سفیه تنفرانگیز، یا عکسی از خودشان به همراه نوشته‌ای است که نشان می‌دهد چقدر آدم‌های توانمند و قدرتمندی هستند و بر تمام مشکلات زندگیشان فائق آمده‌اند، یا نوشته‌های عـُق‌آمیز که بیان کننده‌ی "من از اینها دارم و شما ندارید و بیایید زیر پست من گدایی کنید" است، یا عکسی از مایملک و دارایی‌هایشان که حاکی از خفنیت بیش از حدشان است (به زعم خودشان)، یا پستی طعنه دار که من فلان توانایی را دارم و شما ندارید (و مجددن یک لحنی حاوی لبخند عاقل اندر سفیه در آخرش). به طور کلی چیزهایی بس اعصاب خوردکن، که آدم احساس می‌کند هیچوقت در زندگیش تجربه نکرده است. کاش من هم یک ماگ قهوه داشتم، کاش فلان جا بودم، کاش فلان کار را می‌کردم و غیره. آدم دلش می‌خواهد همزمان جای پانصد نفر باشد و همه‌ی لحظات آن‌ها را تجربه کند. 


کاری با اقلیتی که پُست‌هایشان قابل دیدن است ندارم؛ آن اکثریتی که همیشه خودشان را بالاتر از جایی که واقعن هستند، نشان می‌دهند مد نظر هستند. اکثریتی که طوری وانمود می‌کنند که انگار زندگی فوق العاده بر وفق مرادشان است و هیچ دغدغه‌ای ندارند جز اینکه به طور افراطی این را در چشم بقیه فرو کنند. آدم‌های کوفتی ِ هزاررو، در این دنیاهای مجازی می‌شوند تمام آن چیزی که باید در واقعیت باشند و نیستند / نمی‌توانند باشند. 

نظرات 3 + ارسال نظر
یاقوت یکشنبه 17 دی 1396 ساعت 12:02

باور کن نمی دونم چطور توضیح بدم ... همینکه مثل ما خموده نیستین .. تک بعدی نیستین .. مرز و محدوده ی فکری مسخره ندارین ... تابوشکنین تقریبا ... ریسک پذیرترین تو چالش های فکری ... خودمم نفهمیدم چی گفتم :))))))

:))) شایدم همه اینا باشیم خب! البته که بحث مفصّلیه قطعن.
مرسی به هر حال، نظر لطفتونه! :))

یاقوت شنبه 16 دی 1396 ساعت 19:51

سلام
چند تا از پستاتون به صورت تصادفی خوندم باور کن اصلا نفهمیدم ولی این یکیو فهمیدم .. سطح فکر شما جوونا دیگه قابل مقایسه با ما نیست واین خیلی خوبه...

:))) آره ظاهرن این نامفهوم نویسیم مشکل خیلی بزرگیه.
منظورتون از سطح فکر چیه و چرا میگین قابل مقایسه نیست؟

پرستو سه‌شنبه 19 آبان 1394 ساعت 23:36 http://the0emigrant0shorebird.blogsky.com

چه جالب! منم همین الان یه گست گذاشتم راجع به وبلاگ های فارسی دروغین.
تله پاتی داریم فکر کنم.
خوشحال میشم بیای بخونیش.

اطاعت امر، خونده شد.
مرسی!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد